A válogatás megtekintése 18 éven aluliak számára nem ajánlott. / Content is not suitable for individuals under the age of 18.
A válogatást számtalan olyan személy tervezi, fejleszti és gondozza akiknek eltérő a társadalmi- és kulturális hátterük, hitük, szexuális és politikai orientációjuk, nemzeti és nemi identitásuk. Az itt látható anyag ezt a sokszínűséget tükrözi. A projekt célja az oktatás és kultúraterjesztés, a képek nyomán nem ralizálunk jövedelmet. A szerzői jog a mű alkotóját illethetik meg.
The collection is being designed, developed and maintained by a group of multicultural people with different socio and cultural backgrounds, beliefes, sexual and politikal orientation, national and gender identities. The material bellow reflects this diversity. The goal of the project scope is education, we do not recognize revenue after the views. Images may be subject to copyright.
Jeremy Allen White Calvin Klein modellként.
Fotó: Mert Alas
2024
Lackó, a feminista etikus sztripper és szexmunkás kollektíva hivatalos fotósa és a munkáit itt tudod elérni:
Yorgos Latimos fotói Emma Stone-ról!
Produced by Blackbird Productions; producer: Eleni Kossyfidou; location manager: Yota Skouvara; photo assistants: Zacharias Dimitriadis, Alexandros Dimitriadis; layout by Vasilis Marmatakis; film processing & contact sheets by Elias Kosindas; production assistants: Stella Bizirtsaki, Vangelis Vrochidis. Special thanks to Athens School of Fine Arts.
Władysław Pawelec (1923-2004) lengyel fotós erotikus képei
A nemi identitás és a szexuális identitás sokakat foglalkoztat jelenleg. Folyamatos jogi harcok folynak a WC-k hozzáférésével kapcsolatban; rengeteg pletykacikk pörög Caitlyn Jennerről; minden televíziós sikersorozat feszegeti a kérdést.
Ha visszapörgetjük az időt pár száz évvel akkor tanúi lehetünk ahogy 1620-ban, a 22 évesen Gian Lorenzo Berninit felkérték, hogy készítsen egy szegecselt ágyat márványból egy nemrég felfedezett szobor számára. Hatvan scudit fizettek azért, hogy elkészítette a gombos matracot, amelyre az antik figurát helyezték, és munkája olyan valósághű lett, hogy gyakran ráültek emberek.
Világszerte körülbelül húsz példány létezik a Hermafroditábólból, de csak egy Bernini 'matracos' verzió van ami a Louvre-ban van található.
Hogy micsodából? Herma… mi?
Vonalvezetésre a figura részben Vénusz és más női aktok ősi ábrázolásából, részben pedig Dionüszosz/Bacchus kortárs feminizált hellenisztikus ábrázolásából származik. Olyan témát képvisel, amelyet a hellenisztikus időkben és az ókori Rómában sokat ismételtek, a fennmaradt változatok számából ítélve.
Úgy szól a fáma, hogy Hermaphroditus a görög mítosz szerint Hermész és Aphrodité gyereke volt. A vízi nimfa Salmacis, amikor látta, hogy egy medencében fürdik, beleszeretett, és imádkozott, hogy soha ne váljanak el egymástól. Az istenek szó szerint vették a kérését, és egy testté egyesítették a párt.
A márvány Hermafroditát, tehát konkrétan ezt a szobrot (amely oldalán feküdt, karja a feje fölött) a római Diocletianus-fürdő közelében találták meg 1608 körül. Úgy vélték, hogy ez egy, a Kr.e. második század közepén készült bronz eredeti, Polycles római másolata. Átadták Scipione Borghese bíborosnak, aki megbízta Berninivel, hogy állítsa helyre és készítse el hozzá a márványmatracot. A Borghese-gyűjtemény egyik legcsodáltabb szobra lett!
Körülbelül 20 értelmezhető Hermafrodita szoborról tudunk ami fenmaradt, ami azt jelenti, hogy népszerű téma lehetett. Persze badarság lenne e művek népszerűségét az ősi tolerancia jeleként értelmezni. Az interszexuális emberek születését rossz előjelnek tekintették; a kétértelmű nemi szervvel születetteket általában megölték.
Ezzel szemben Plató maga úgy nyilatkozott, amikor a Hermaforditizmus kérdésén merengett, hogy a természet megoszthatatlan és tökéletes volt a nemek elválasztása előtt. Ezt hivatott bemutatni Hermafrodité legendája aki, ismétlem, Hermész és Aphrodité gyermeke volt (a hellenisztikus korszak legendája szerint) a és a kariai Salmacis szökőkút nimfája megkívánta és olthatatlan szerelmében könyörgött az istenekhez, hogy örökre egyesülhessen vele.
Az istenek ezt jóváhagyták, és az eredmény egy félig férfi, félig nő entitás kialakulása lett.
Pozsonyban jártam Bryan Adams (igen, az a Bryan Adams ) kiállításán. Nem gondoltam, hogy az év egyik legjobb kiállítása lesz nálam, de az lett. Sajnos nagyon kevés képe van fent a neten, albumokban és kiállításokon lehet csak találkozni a fotóival. Párat le tudtam vadászni, a gyűjtemény tematikájához legjobban illőket pedig hozom alább.
Modellek:
Sergei Polunin
Monica Bellucci
Micky Rourke
Lana Del Rey
Daniel Figueroa Guilliani
Neményi Márton képei - ő előszeretettel fotóz bulikon, fesztiválokon, kocsmákban összegabalyodó embereket. Azt nem tudni, hogy párok vannak a képen, vagy akkor és ott pár órára egymásra találó emberkék. Éljen a street láv.
Lucien Clergue (1934 - 2014)
Vénusz születése, 1963 és további válogatott munkák
Lucien Clergue © Copyright
Fotósorozat, Bruno Bicalhoc, 2022
Julius LeBlanc Stewart
Vadászó Nimfák, 1898
140 x 112 cm
Bill Brandt, Baie des Anges, Franciaország, 1959
Herb Ritts, Nő a terngerben, Hawaii, 1988. Cindy Crawford.
Anya és lánya egy Budapesti piacon 1987-ben, majd ugyanezen a helyszínen 2020-ban. A mindkét fotót Manek Attila készítette aki a az anyuka férje és a lány édesapja.
A Barbie film kapcsán összeállítottam a szabad asszociációimból egy válogatást. Nem hiszem, hogy spoilerezek ezzel, de ha még nem láttad, és nagyon semmit nem szeretnél tudni róla (ami szerintem lehetetlen, mert a csapból is ez folyik), akkor ne nézd meg. Van kép, ami csak a színvilág miatt jutott eszembe, más a barbie mint gyerekkori játék miatti nosztalgikus érzés miatt, meg aztán vannak fotók, amik a film nézése közben ugrottak be onnan, ahogyan ábrázolták a Barbiekat.
Ha már az elmúlt napokban a mi férfias-nőies, ki miért férfi-nő kérdéskört boncolgattuk, nem tudom nem megmutatni egy ex-csoporttársam-kolléganőm témába vágó munkáját. Szóval következzék Robertson Anett Male form c. anyaga.
Hypersexuality: A real man should try to have as many female sexual partners as he can. He should always be ready, and should never say no to sex.
Self-sufficiency: Discussing personal problems and issues with others is weak; real men need to figure out their personal problems without asking for any help.
Rigid gender roles: Men should not stay at home and do household tasks or duties, they should be the financial providers for their families.
Aggression: Men should use violence when necessary; A real man should always have the final say in any conflict or relationship and face the aggressor.
Acting tough: A real man is strong, and able to fight their own battles. He shouldn't be weak, timid or scared.
Lucian Freud, 'A felügyelt alvás előnyei,' 1995© The Lucian Freud Archive / Bridgeman Images
Modell: Sue Tilley
Imogen Cunnigham (1883-1976)
Cunningham főleg az aktjairól és botanikai fotóiról ismert, a piktorialista fotográfia egyik kiemelkedő alakja. Ez az irányzat emelte anno a 20. század elején művészi rangra a fotográfiát.
(c) The Imogen Cunningham Trust a szerzőijog tulajdonosa minden Imogen Cunningham fotónak.
Társadalmilag idealizált női reprezentációk:
1) Magas társadalmi státuszú nők az ókori Egyiptomban.
2) Zhao Hede birodalmi hitvese a kínai Han-dinasztia idején.
3) Nemesasszony az olasz reneszánsz idején.
4) Angol nemesasszony a viktoriánus korban.
5) Modern plus-size modell
Fortepan gyöngyszemek.
Most Ralph Gibson sorozataiból válogattam. A csávó minden egyes képe egy vers, sorozatokba összeállítva meg kész verses regény. Hangulatok, apró gesztusok, aktok, utcán, tengerparton, természetben kilesett-elkapott pillanatok. (Sajnos elég picik a képek, de még így is élvezhető talán.)
Többi itt, érdemes bogarászni (ne a munkahelyen):
Gaudenzio Marconi férfi aktok ~1870, 1877. A pecséttel ellátott fotó Rodin L'Âge d'airain művéhez készült.
Auguste Belloc (1800, Montrabé – 1867, Párizs) egy francia fényképész aki több mint 5000 erotikus képet készített a 19. században. Belloc a karrierjét miniatűr tájképfesztészettel kezdte, majd a technológia térhódításával innovatív akt fotókat kezdett alkotni. Belloc első műterme 1851-ben került bejegyzésre. Belloc a daguerreotípia nagymestere volt, és kulcsfigurája egy időtt áló folyékony kolloid oldat kifjelesztésének, innoválta a sztereoszkópia eljárását, és javította a méhviaszos álagóvó réteg alkalmazhatóságát amivel tartósabb képeket készítettek az őt követő fényképészek. Gyüjteményét lefoglalta a rendőrség, és a művész 3 hónap letöltendő börtönbüntetést kapto. A teljes gyűjteményét felvásárolta a Bibliothèque Nationale, akik jelenleg is rendelkeznek a hagyatékával.
Illusztráció, Belloc (1851, 1855) (C) Bibliothèque Nationale